نکات قبل از خرید تردمیل

نکات قبل از خرید تردمیل

تردمیل‌ از لوازم ورزشی سنگین محسوب می‌شود، که طرفداران زیادی در میان ورزشکاران و دیگر کاربران دارد. البته این محبوبیت بی دلیل نبوده، چرا که یک تردمیل کارآمد و با کیفیت، به تنهایی قادر است سلامتی شما را حفظ و تا حدود زیادی، بخشی پر خاصیت از روزمرگی شما باشد. محصول نام‌برده، در دو نوع کلی خانگی و باشگاهی قابل تقسیم است. به همین دلیل، هنگام خرید این محصول باید دقت عمل کافی داشته باشید. چرا که خانگی یا باشگاهی بودن تنها یک تفاوت کاملاً کلی است، و تردمیل ها از هزاران نظر با یکدیگر متفاوت هستند. زمینه های زیادی در باب تحلیل و بررسی این محصول وجود دارد، که همگی از قاعده و مستثنئات یک تردمیل‌ محسوب می‌شوند. در ادامه یک به یک به آنها خواهیم پرداخت.


تردمیل خانگی یا باشگاهی

کارایی های تمام تردمیل ها چه باشگاهی و چه خانگی یکی است ، اما چند تفاوت مهم در این دو نوع وجود دارد ، یکی اینکه تردمیل های باشگاهی به دلیل داشتن قاب های زیادی از لحاظ ظاهری بزرگتر از تردمیل های خانگی هستند ، دوم تردمیل های باشگاهی نسبت به خانگی ها قدرت موتور و تحمل وزن بالایی دارن مثلا بالاترین تحمل وزن تردمیل های خانگی به نهایتا 150 کیلوگرم ختم می شود اما در باشگاهی تا 200 کیلو هم میتواند تحمل کند. اما مهم ترین تفاوت بین این دو نوع تردمیل در موتور آنهاست تردمیل های باشگاهی دارای موتور AC و سیستم اینورتر هستند که که کاربر میتواند بدون حتی توقف به صورت یکسره استفاده کند اما تردمیل های خانگی اینطور نیستند و باید بعد از هر یک ساعت استفاده حتما نیم ساعت به موتور آن استراحت دهید. البته با تمام این تفاوت ها باید نیاز خود را در نظر بگیرید چون تردمیل های باشگاهی قیمت بسیار زیادی نسبت به خانگی دارند پس اگر نیاز شما در حد تردمیل خانگی می باشد دیگر نیازی به پول اضافه دادن نیست


محدوده وزنی تردمیل

از دیگر موارد پراهمیت،محدوده وزنی است. کاربران سنگین وزن یا حتی تمامی ورزشکاران باید در انتخاب تردمیل این مسئله را نقطه نظر خود قرار بدهند و در نگاه اول محدوده وزنی را بررسی کنند. چرا که هر تردمیلی دارای سقف مجازی از محدوه وزنی است، و اگر کاربری با ورزن غیر مجاز، از دستگاه استفاده کند، در کوتاه مدت محصول دچار مشکلات جدی می‌شود و هزینه گزافی به بار می‌آورد. معمولا این محصول در طیف‌های گسترده ای از 100 الی 150 کیلوگرم یا بیشتر..... طراحی شده است. البته این مورد قابل ذکر است، که در اکثر مواقع، تحمل وزنی تردمیل های باشگاهی نسبت به خانگی بالاتر است و محدودیت کمتری را برای فرد ایجاد می‌شود. خوشبختانه تنوع ها در این زمینه بسیار بالا است و شما با توجه به نیاز خود می‌توانید به راحتی خرید کنید.


قدرت و توانایی موتور

تقریباً تمامی امکانات و ویژگی های یک تردمیل نشأت گرفته از میزات توانایی و قدرت موتور آن است. برای مثال تردمیلی که قدرت موتور بالا تری دارد، بازه سرعت بیش‌تر و محدوده تحمل وزنی بالاتری دارد. به‌ طور کلی قدرت موتور در تردمیل های باشگاهی و خانگی یا حتی بین دو رقم از یک نوع متفاوت است. قدرت موتور تردمیل های خانگی از نوعDC می‌باشد، بدان معنا که نیروی برق تأمینی از نوع مستقیم است، و پس از هر یک ساعت استفاده، ملزم هستید نیم ساعت الی چهل دقیقه به دستگاه استراحت دهید‌. اما نوع موتور تردمیل های باشگاهی AC می‌باشد، به همین دلیل می‌توانید بدون محدودیت زمانی از آن بهره بگیرید. چرا که دارای اینورتر هستند و مشکلی برایشان پیش نمی‌آید. اگر از ورزشکاران سنگین وزن هستید، حتما تردمیلی یا قدرت موتور بالا استفاده کنید. چرا که وزن رابطه مستقیمی با توانایی موتور دارد. دسته‌ بندی‌ توان موتور با واحد اسب بخار نمایش داده می‌شود. ممکن است دو تردمیل را ببینید، که هردو برای مثال قدرت 3 اسب بخار دارند، اما هنگام فعالیت کارایی مفید متفاوتی داشته باشند. چرا که کیفیت متفاوتی دارند. معمولا نسبت محدوده وزنی و قدرت موتور تردمیل‌ های خانگی به شرح زیر است:


  • قدرت موتور تردمیل 1.5 اسب بخار= محدوده وزنی 110 کیلوگرم
  • قدرت موتور تردمیل 2 اسب بخار = محدوده وزنی 120 کیلوگرم
  • قدرت موتور تردمیل 3 اسب بخار= محدوده وزنی 130 الی 140 کیلوگرم
  • قدرت موتور تردمیل 4 اسب بخار = محدوده وزنی 150 کیلوگرم

اما در اکثر تردمیل های باشگاهی، محدوده وزنی چندان مطرح نیست و ورزشکار با محدودیت کمتری در استفاده رو به رو است. قدرت موتور تردمیل های باشگاهی بین 5 الی 7 اسب بخار است و تا 180 الی 200 کیلوگرم را پشتیبانی می‌کنند. بنابراین کاربر با محدودیت استفاده کمتری هنگام فعالیت رو به است‌.


سیستم روغن کاری در تردمیل

فرآیند روغن کاری در تردمیل ها به دو روش اتوماتیک و تزریقی انجام می‌شود. در هر روش تفاوت های بسیاری وجود دارد، که باعث بروز مزایا و معایبی می‌شود. محدودیت های حاصل از قابلیت های هر روش باعث موارد مختلفی از جمله محبوبیت دستگاه، کارایی، فروش و...... می‌شود. از این رو به بررسی سیستم روغن کاری تردمیل های لیدر اسپرت می‌پردازیم.


روغن کاری تزریقی : تسمه تردمیل ها همواره نیازمند روغن کاری مداوم هستند، تا کارایی بهتر و قدرت بیش‌تری داشته باشند. به طور کلی نیاز است، که شما هر 20 ساعت کار با تردمیل یک‌بار قسمت پیست تردمیل را روغن کاری کنید. در صورتی که وقفه‌ زیادی در فواصل زمانی ایجاد شود، پیست فشار زیادی را متحمل شده و باعث سوختن برد و در ادامه ایجاد مشکلات دیگری در دستگاه می‌شود. در این نوع روغن کاری که به روغن کاری نیمه اتوماتیک هم شناخته می شود ، فقط کافی است روغن را درون جایگاه مخصوص روغن کاری تزریق کنید

روغن کاری اتوماتیک : در این نوع سیستم روغنکاری تمام عملیات به صورت تمام اتوماتیک انجام میشود و خیال کاربر را از لحاظ روغن کاری ماه به ماه و کثیف کاری هایی که در روغن کاری ایجاد می شود آسوده می کند. فقط کافی ست روغن را درون مخزن مخصوص واقع در پشت دستگاه بریزید ، ظرفیت این مخزن حداقل تا شش ماه میتوانید دستگاه را روغن کاری کند البته به مقدار کارایی شما از تردمیل هم بستگی دارد


تردمیل های زیر از محصولات گروه ورزشی لیدراسپرت دارای سیستم روغن کاری اوتوماتیک می باشند که به راحتی می توانید با کلیک بر روی آن ، محصول را مشاهده و خریداری کنید و رایگان درب منزل تحویل بگیرید




ضربه‌ گیر در انواع تردمیل

همان ‌طور که می‌دانید، تردمیل وسیله‌ ای ورزشی به منظور انجام فعالیت های ورزشی مانند پیاده‌روی، جاجینگ و دو است. گاهی ممکن است که شرایط راه رفتن در فضای بیرون وجود نداشته باشد، و تردمیل زا جایگزین کنید. اما با وجود ضربه گیر های فنری در تردمیل می‌توانید، از فضای بیرون دل بکنید و در خانه مشغول امور سلامتی خود باشید. حتما می‌پرسید که چرا؟ در جواب باید بگویم، همه افراد هنگام پیاده‌روی، دویدن و...... دچار درد عضلات، اسپاسم عضلانی، گرفتگی و درد مفاصل مچ پا و زانو، درد شدید کف پا بخصوص پاشنه و..... شده‌اید. دو دلیل عمده همه این مشکلات، کم تحرکی و استاندارد نبودن سطح مقطعی است که به روی آن راه می روید. برای مثال، توجه کنید که یک فرد، ماه ها است که پیاده‌روی نکرده است و یک باره به طور مداوم برای یک‌ ساعت راه رفته است. طبیعتاً عضلات پا دچار شده و توانایی این حجم از فشار را نداشته اند. دقیقا همین زمان است، که ضربه گیر های فنری نقش خود را نمایان می‌کنند. با استفاده از تردمیل هایی که دارای ضربه گیر فنری هستند، هنگام فعالیت هیچ درد یا گرفتگی در قسمت پا احساس نخواهید کرد. مسئولیت ضربه گیر فنری، ایجاد سطحی استاندارد است که باعث می‌شود، احساس قدم زدن در چمن و ماساژ در قسمت کف پا را داشته باشید. همچنین فشار اضافی از روی زانو، مفاصل مچ و پاشنه پا برداشته شده و انگشتان پا در حالتی صحیح قرار می‌گیرند. انواع گوناگونی از ضربه گیر در صنعت لوازم ورزشی وجود دارد، که هیچکدام کارایی بالا و تاثیر آنچنانی در کیفیت محصول ندارند. اما ضربه گیر های فنری از این قاعده مستثنی بوده و راه رفتن را برایتان آسان می‌کند.



چرا با وجود ضربه گیر فنری باز هم در عضلات پا احساس درد داریم؟

تاکید می‌کنم که در نظر داشته باشید، اگر فردی مبتدی در ورزش هستید، با تمرین سطح متوسط نیز شاید احساس درد داشته باشید. حتی ورزشکاران حرفه‌ای نیز پس از یک فعالیت سنگین دچار درد عضلانی می‌شوند. هنگامی که مبتدی باشید یا فعالیت بسیار سنگین باشد، تعدادی از تارهای عضلانی پا به دلیل فشار و سایش، هنگام انقباضات عضلات پاره می‌شوند. همین پارگی های کوچک باعث دردی شدید می‌شود که گاهاً تا دو روز ادامه دارد. اما اسپاسم عضلانی یا گرفتگی عضلات علت دیگری دارد. هنگامی که فعالیت سنگین عضلات به بیش از دو دقیقه برسد، سلول ها مجبور به سوخت و ساز بی هوازی می‌شوند چرا که نمی‌توانند اکسیژن کافی دریافت کنند. بی‌هوازی یعنی اینکه سلول بدون حضور اکسیژن محبور به انجام واکنش های شیمیایی به منظور تولید انرژی مورد نیاز می‌شوند. هنگامی که سوخت و ساز بی‌هوازی ادامه پیدا کند. میزان لاکتیک اسید از 1 میلی مول در هر یک کیلوگرم عضله، به 25 میلی مول می‌رسد. در نتیجه‌ تار های عضلانی اسیدی شده و قابلیت جذب کلسیم در آنها کاهش می‌یابد. به همین دلیل شما دچار گرفتگی عضلانی می‌شوید، چرا که برای انقباض و انبساط عضلات نیاز به کلسیم کافی دارند.

لاکتیک اسید، ماده‌ای با خاصیت اسیدی است که هنگام تنفس بی‌هوازی سلول تولید شده و در عضلات انباشته می‌شوند. در ادامه این لاکتیک اسید تجزیه و تبدیل به لاکتات می‌شود، که نوعی نمک است و باعث ایجاد درد در عضلات می‌شود. علاوه بر سطح مقطعی استاندارد، راه حل رفع و جلوگیری از اسپاسم و درد در پا ها، فعالیت در سرعت مناسب، پیوستگی در ورزش، مصرف آب و کلسیم کافی، تمرین در مدت زمان مجاز و...... است. برای درمان درد و گرفتگی عضلانی پس از ورزش می‌توانید، از کمپرس گرم، حوله داغ، دوش آب گرم، بخار داغ و..... استفاده کنید. در هر صورت ماساژ عضلات به‌ وسیله یک شیٔ گرم باعث رفع گرفتگی رگ‌ها می‌شود. انواع کرم های مختلفی نیز وجود دارند، که برای درمان اسپاسم و درد عضلات استفاده می‌شوند، می‌توانید از داروخانه تهیه کنید. همین‌طور سعی بر این داشته باشید، که از شدت سختی فعالیت خود بکاهید، و در یک بازه زمانی مناسب آن را افزایش دهید، تا عضلات شما قوی تر شده و آمادگی آن میزان سختی را داشته باشد.


گارانتی تردمیل

میزان تنظیم و تغییر بازه سرعت نیز از عواملی است که به نوع خانگی یا باشگاهی تردمیل، و قدرت موتور آن بستگی دارد. معمولاً بازه سرعت در تردمیل‌ های باشگاهی بیش‌تر از خانگی است و در نتیجه محدودیت کمتری برای ورزشکار دارد. اما در دو تردمیل از یک نوع هم تفاوت هایی در سقف سرعت وجود دارد. به همین دلیل هنگام خرید باید به سرعت تردمیل دقت کنید. اغلب سرعت در تردمیل ها از سقف 10 کیلومتر شروع تا 20 کیلومتر بر ساعت با بیش‌تر ....... ادامه دارد. تردمیل ها دارای انواع گوناگونی از سقف سرعت هستند، که نیاز همه کاربران‌ با هر مستثنئاتی که که دارند، برآورده می‌کند. شما نیز در انتخاب سقف مجاز سرعت باید نیاز خود را در نظر بگیرید. اگر به دنبال تمرینی چالش برانگیز و پر سرعت هستید قطعا نیازمند تردمیلی با بازه سرعت گسترده هستید.


بازه سرعت در تردمیل ها

میزان تنظیم و تغییر بازه سرعت نیز از عواملی است که به نوع خانگی یا باشگاهی تردمیل، و قدرت موتور آن بستگی دارد. معمولاً بازه سرعت در تردمیل‌ های باشگاهی بیش‌تر از خانگی است و در نتیجه محدودیت کمتری برای ورزشکار دارد. اما در دو تردمیل از یک نوع هم تفاوت هایی در سقف سرعت وجود دارد. به همین دلیل هنگام خرید باید به سرعت تردمیل دقت کنید. اغلب سرعت در تردمیل ها از سقف 10 کیلومتر شروع تا 20 کیلومتر بر ساعت با بیش‌تر ....... ادامه دارد. تردمیل ها دارای انواع گوناگونی از سقف سرعت هستند، که نیاز همه کاربران‌ با هر مستثنئاتی که که دارند، برآورده می‌کند. شما نیز در انتخاب سقف مجاز سرعت باید نیاز خود را در نظر بگیرید. اگر به دنبال تمرینی چالش برانگیز و پر سرعت هستید قطعا نیازمند تردمیلی با بازه سرعت گسترده هستید.


شیب برقی و سایز تسمه

شیب برقی از آن دسته قابلیت های تردمیل است، که فعالیت را جدال انگیز و انرژی خواه می‌کند. معمولا شیب برقی با توجه به توانایی و سرعت فرد تنظیم می‌شود، تا در حین فشار نیاوردن به عضلات باعث تقویت آنها، و بالا بردن سطح تحمل سختی فرد بشود. بازه شیب برقی در میانگین تردمیل ها بین 14 الی 18 درجه می‌باشد، که هرچه درجه بالاتر برود، انجام فعالیت سخت تر و به عبارتی حرفه‌ای تر می‌شود. شما نیز فقط و فقط می‌توانید درجه را با توجه به توانایی خود تنظیم کنید، که اگر این قانون را رعایت نکنید، دچار آسیب خواهید شد. تسمه یا پیست از سازهای اصلی ساختمان یک تردمیل است، اما اندازه آن در هر تردمیلی متفاوت است. در همین راستا هنگام خرید تردمیل، اندازه تسمه نکته حائز اهمیتی است. برای مثال فردی که درشت جسه است، به راحتی نمی‌تواند از تردمیل هایی با تسمه کوچک استفاده کند. البته کوچک‌ترین سایز تسمه در عرض 38 سانتی متر بوده که جوابگوی بسیاری از کاربران است. اما در هر صورت میزان تسمه تردمیل مورد نیاز خود را با وزن و جسه خود بسنجید، تا هنگام استفاده از دستگاه دچار مشکل نشوید.


کلام آخر

موارد فوق، از مهم‌ترین موارد قابل ذکر در راستای راهنمایی شما کاربران عزیز برای خرید تردمیل است. اگر تمامی نکات گفته شده را هنگام تهیه یک تردمیل در نظر داشته باشید، مطمئناً تردمیلی مناسب خودتان خریداری خواهید کرد‌.


فروشگاه لیدراسپرت ، از محدود نمایندگی و فروشگاه‌های رسمی و معتبر در زمینه فروش لوازم ورزشی است، که تردمیل‌ هایی با کیفیت و دوام بالا را در بازار به‌ صورت آنلاین و حضوری به فروش می‌رساند.

همگی تردمیل های لیدر اسپرت دارای سیستم روغن ‌کاری اتومات و ضربه گیر فنری هستند، که کیفیت موتور در آنها بسیار بالا است. تردمیل های برند نام‌برده، دارای طراحی ارگونومیک هستند، که این امر موجب، افزایش سطح کارایی و سودمندی یک وسیله ورزشی، و راحتی کاربر هنگام استفاده می‌شود. تنوع محصولات لیدراسپرت بخصوص تردمیل، بسیار بالا بوده و پاسخگویی نیاز کاربران با هر شرایطی و نیازی می ‌باشد.




به اشتراک بگذارید


نظر شما
نظرات کاربران (2)

علیرضا کلاته

نمیشه اصن تردمیل نخریم 😂🤣

علیرضا کلاته
حسین خواجی

واقعا مطلب از این کاملتر و مفیدتر ندیده بودم 👍👍👍

حسین خواجی

لطفا صبر کنید